Klachten en beroepen
KVVM beschikt over een klachten- en beroepen procedure waarin is omschreven op welke wijze klachten en beroepen worden ontvangen, geëvalueerd en afgehandeld. Deze klachten- en beroepen procedure is voor alle belanghebbende beschikbaar.
- Wanneer een klacht door KVVM wordt ontvangen, wordt een schriftelijke ontvangstbevestiging gestuurd.
- Indien de klacht betrekking heeft op inspectiewerkzaamheden waarvoor KVVM verantwoordelijk is, wordt de klacht in behandeling genomen.
- Wanneer een klacht betrekking heeft op resultaten van een door KVVM uitgevoerde inspectie, wordt deze aangemerkt als een ‘beroep’.
- De inspectie en de resultaten naar aanleiding van een ingediend beroep leiden nooit tot discriminatoire handelingen jegens de persoon of het bedrijf dat het beroep heeft ingesteld, zoals het weigeren van het uitvoeren van verdere inspectiewerkzaamheden.
Klachten en beroepen afhandeling
- Het klachten- en beroepen afhandelingsproces van KVVM bevat een beschrijving van de wijze waarop klachten en beroepen worden ontvangen, hoe zij worden gevalideerd en onderzocht en de wijze waarop acties worden genomen.
- Ontvangen klachten en beroepen, alsmede de ondernomen acties worden binnen KVVM geregistreerd.
- De behandeling van klachten en beroepen wordt niet uitbesteed maar uitsluitend door KVVM zelf uitgevoerd.
- Ontvangst van een klacht of beroep wordt bevestigd aan de klager/appellant en hij of zij wordt zoveel mogelijk op de hoogte gehouden van de voortgang en de uitkomst van de afhandeling.
- Klachten en beroepen worden voorgelegd aan het management van KVVM en binnen KVVM afgehandeld door personen die niet zelf betrokken zijn geweest bij het ontstaan van de klacht of het beroep.
- Van de afronding van de klacht of het beroep wordt de klager formeel op de hoogte gesteld.
- De afhandelingsperiode is afhankelijk van de aard en de omvang, en zal na indiening aan u worden medegedeeld.